måndag 23 november 2009

PRAO "Day 1"

Kl. 8.57 gick bussen till Falun. Jag klev av vid Manhemsgatan och promenerade vidare till SVT. Väl framme vid dörren blir jag trevligt bemött av Fredrik (praoansvarig) och fick sedan träffa 2 st (som också skulle praoa) som också var lite tidiga. Jag hängde av mig ytterkläderna och satt mig ner i fikarummet tillsammans med Moa och Jenny (som dom hette). Vi satt och kollade runt i en stund men pratade sedan för fullt. Efter ca 5 minuter kom en kille (som jag inte kommer ihåg namnet på) som snabbt kom in i konversationen. Vi pratade en hel del. Strax innan vi "började" så kom det 3 tjejer och en kille. (Sorry att jag inte kommer ihåg namnen, men jag lär mig väl snart) När alla hade kommit så informerade Fredrik oss om dom viktigaste sakerna. Efter de så fick vi information av en massa personer som jobbade där.
*HOPP*
Kl. 11.30 - 12.30 hade vi lunchrast och vi käkade lite mat och pratade. Mys!
Vi har även kollat på ca 4 filmer, alla på ett eller annat sätt om tv. Vi fick lite papper och delades upp i grupper. Vi skrev lite frågor som skulle vara till intervjuer och pratade lite om det. Jag tyckte att dagen var väldigt intressant och det var väldigt roligt! Om man högst kan ge 100 + och - så får dagen 99+ och 1-. Minuset blev i slutet av dagen när det var ca 1 timme kvar. Vi hade precis skrivit frågor och det blev ganska trögt. Man hade inget att göra. Men den sista stunden kollade vi på film och var med på ett videomöte. Det gick alltså ut på att vi satt vid ett avlångt bord med en tv och en cam längst bort. Det låg en "mikrofon" på bordet som man pratade i. På tvn var det 3 rutor, där i såg man möten från Gävle och från 2 ställen till, som vi pratade med. Dagen var rolig! :) Bilder kommer snart ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar